Tuesday, November 18, 2008

Träning och dataspel?

Ok, så jag vet att det finns ett riktigt träningsverktyg till Wii, men det var inte det jag syftade till. Dagen utvecklade sig enormt enahanda med trist väder och absolut ingenting att göra förutom att sitta vid mitt gamla spel och hoppas att timmarna sprang iväg. Det tog däremot inte speciellt länge innan en kraftig ångest satte in över bristen på motion och allmän fysisk träning i mitt liv. Dessa attacker kommer som de flesta känner till iofs med jämna mellanrum, jag är rätt säker på att ni vet vad jag snackar om såtillvida ni inte redan motionerar regelbundet precis så mycket som ni vill/borde. Vädret och finanserna protesterade häftigt mot de mer omedelbara ideérna som dök upp i mitt huvud, men så klev den lata ängeln upp på axeln och kom med ett förslag. Spelet jag håller mig till har en hel del dötid, jag satte helt enkelt upp en serie övningar som skulle utföras så fort denna dötid uppenbarade sig. Resultat: ordentlig träningsvärk imorgon skulle jag tro... dessutom ett beslut om att minska antalet repetitioner efter att nästan ha mist motivationen totalt redan innan första dagen var över. Det är värkligen skrämmande hur lite kroppen orkar efter en tids uppehåll utan träning. Nu trodde jag i min naiva iver att skogsarbetet skulle ha hjälpt lite, och det gjorde det säkert, så länge jag höll på. Så fort jag lade av bestämde sig tydligen min kropp att återgå till det tidigare så degragerade stadiet. Nu ska vi bara se hur länge jag orkar hålla i det här. Hmmm, nu fick jag en otäck déja vú känsla här... inte bra, känns som jag redan skrivit om något liknande. Jag har nu inte riktigt för vana att läsa mina senaste inlägg innan jag skriver ett nytt, vilket jag plötsligt ser som ett stort minus... jaja, det får stå det som står.

Annars då? Jaa, dagen förflöt utan att något hände förutom att jag var in till skomakaren och hämtade ett par skor som jag lämnade in förra veckan. Det var liksom dagens stora äventyr. Kan väl bara avsluta att jag på riktigt är väldigt orolig för den oljetanker som blivit kapad utanför Somalias kust och de eventuella påföljderna. Det är inte helt vanligt att internationella nyheter berör mig särskilt nu för tiden, antar att alla rubriker genom åren gjort en lite trubbad. Men den här nyheten oroade mig på allvar. Läste den på aftonbladet iofs, vilket sannolikt gör att man skall ta de omedelbara riskerna som beskrivs med en nypa salt, men ändå.

No comments: