Saturday, November 22, 2008

Några dagar sedan sist va?

Ambitionen när jag startade den här bloggen var att på sikt lära mig att skriva varje dag. Nu verkar det i ärlighetens namn som att det är något som aldrig kommer att ske. Men jag ska i alla fall försöka bättra mig en aning. I veckan som gått har det inkommit en del telefonsamtal som åtminstonde ändrar utseendet på nästa vecka en aning. Jag har nu två intervjuer i Gävle, en på måndag och en på torsdag. Den första är för en tjänst på Ericsson som jag inte är särskilt säker på om jag vill ha alls, men Ericsson är väl ett spännande företag att jobba inom om inte annat. Det andra är för Gästrike Vatten, som en slags utredare vad jag förstod. Jag har inte greppat så väldigt mycket kring exakt vad den tjänste går ut på, mycket är tänkt att förklaras just vid intervjun. Men företagets VD verkar ha en skön inställning och har full förståelse för om jag inte har tänkt mig att bli kvar i all evighet. Jag tror jag har stora utvecklingsmöjligheter där i alla fall. Plus att det då defakto är ett jobb, vilket man nog får vara glad för i dessa tider. Det är inte så att arbetsmarknaden börjar ljusna precis. Men ändå så gnager det något i en som inte kan släppa att det känns lite som ett misslyckande att inte hamna i Stockholm, det går inte att komma ifrån att det är dit jag vill allra helst just nu, om ingen kommer med erbjudande om snuskigt hög lön i ett varmt land utanför europa då...

Igår kom brorsan upp från Norrköping, mycket kul att se honom igen. Han drog även med sig syrrans två pojkar (11 och 12 år) så nu är det full rulle hemma hos mamma. Idag skall vi en sväng upp till Sundsvall så mor kan visa oss runt lite i de trakter där hon spenderade sin barndom. Vi ska även passa på att äta en lite finare middag och fira brorsan lite sådär i efterskott eftersom han som tidigare nämnts fyllde 40 här om veckan. Det var himla kul att sitta uppe lite igår kväll, suga på lite öl och vin och snacka en massa. Det slutade med att vi slog på en rulle klockan tolv så det blev en riktigt uppesittarkväll.

Mellan dessa händelser så sker annars så lite som möjligt, jag har inte just så mycket att jobba med så jag sitter mest och spelar bort min tid vid datorn och börjar minnas hur pass beroendeframkallande det kan vara. På tisdag ska jag även träffa en massör här i hemtrakterna för att se om jag eventuellt kan få rycka in tillfälligt någon gång framöver tills jag får jobb. I bästa fall kanske jag kan få in lite julklappspengar. Vi hade annars sagt att vi inte skulle köpa julklappar i år, med mig som yngsta deltagare i de senaste jularnas firande så kan man gott säga att det där med julklappar är något som vi växt ifrån en aning. Nu verkar det däremot som att jag för första gången på lääänge kommer fira med båda mina syskon hemma hos min syster. Det innebär närvaron av henner två nämnda pojkar och då duger det inte riktigt att dyka upp presentlös. Det där måste lösa sig på något sätt....

No comments: