Tuesday, November 25, 2008

Intervjuer

Vi skall komma till intervjuerna ganska snart. Ville bara nämna först hur kul det var i helgen när brorsan kom upp. Som nämnt tidigare så ville mor ta med oss upp till Sundsvall för att visa hennes gamla kvarter, det var rätt kul faktiskt, även om trivlselfaktorn faktiskt drogs ned lite av två gnälliga pojkar i elva och tolvårsåldern. Missförstå mig rätt nu, jag älskar de där bråkstakarna, men det var ärligt talat inte deras typ av utflykt att sitta i en bil i några timmar och åka runt och titta på lite hus medans deras mormor berättade historier från ett halvt sekel sedan. De gnällde rätt rejält. Stockholmsbarn som de är (hehe) så hade de naturligtvis vägrat ta med sig ordentliga kläder också, lite kyla klarar väl de tyckte de. Men så var naturligtvis inte fallet när vi klev ur bilen för att ta en promenad på Norra berget och det var åtta minus ute. Då ville man tydligen snabbt tillbaka till bilen igen. Jaja, vi hann i alla fall kolla på Skvadern (och vet ni inte vad det är så googla för tusan! Det faller inom allmänbildningen juh!). Sedan firade vi som sagt brorsan lite med middag på Knaust restaurang. Det var fantastiskt gott och jag passade på att äta sniglar för första gången. Inte dumt alls, men kanske lite mindre smak än jag trodde. På de en härlig vildsvinskorv med rotfruktsragu med mycket kryddpeppar och en irish coffee som avslutning (är normalt inte mycket för desserter, men irish tillhör absoluta favoritalternativen).

Nåh, annars ska den här veckan handla massor om intervjuer, igår var jag ned till Gävle igen för att prata om en tjänst som Supply Quality Engineer som de så stiligt kallade det. Vad är grejen med att jobbeskrivningar alltid låter så över hövan flashigt på engelska? Nåväl, det är en helt klart intressant tjänst med lite roliga resor. De fel man då kan tänka sig är att den inte är i Stockholm och jag får därmed fortsatt långt avstånd till alla mina vänner, samt att det är väl nästan så långt från byggbranschen man kan tänka sig. Men i dagsläget tror jag nog det är viktigt att inte låsa fast sig för mycket, jag har trots allt räkningar att betala och är extremt sugen på att få flytta hemifrån igen. Ikväll eller imorgon förmiddag skall jag få reda på om jag skall tillbaka för att träffa chefen (så bara en rekryterare igår), men intervjun kändes som den gick mycket bra och jag skulle nog bli lite förvånad om de inte vill träffa mig faktiskt. På torsdag skall jag även träffa VD på Gästrike Vatten om en annan tjänst, så det blir väldigt intressant. Skall även ringa min handläggare på Academic Work för att höra hur jag ligger till med tjänsten i Stockholm, det börjar bli viktigt att veta det nu.

2 comments:

Anonymous said...

Skvader....utan att googla så säger känslan att det är nån korsning av några djur? Nån märklig korsning. Var det itne typ nån fågel och en groda eller når annat sjukt? Jag kanske måste googla ändå ;)

Och förresten, jag håller på dig i jobbsökandet! Det händer ju något i alla fall. De ringer dig och du får gå på en massa intervjuer. Men det är klart....vi vill ju ha dig hitt ill staden.

Kram på rej vännen!

DS said...

Tackar som varmast:) Jag försöker ligga på om tjänsten i stockholm också, men vi får se om det ger resultat. Kram kram