Thursday, November 6, 2008

Fortsättning

...mm då var man mätt igen. Var var jag? Jo, svartkonstboken, som inte är någon svarkonstbok alls såklart, men ett ganska litet häfte som jag snokat reda på här hemma. Eftersom jag drabbats av tillfällig oförmåga att rota fram häftet ifråga ur mitt negligerade rum så mins jag inte så mycket mer. Men det är väl tryck under 60- eller 70- talet om jag inte mins fel och kommer väl ursprungligen från någon tidning som extragrej eller så. Men som exempel kan jag dra tricket med hur man får ned ett rått ägg i en flaska utan att spräcka skalet. Man lägger helt enkelt det råa ägget i ättika så skalet blir formbart, sedan pressar man försiktigt ned ägget genom flaskhalsen. Därefter fyller man flaskan med kallt vatten och vid kontakt med vattnet återtar ägget sin forna form. Ganska kul, inte sant?

Som avslutning tänkte jag slänga in ett litet klipp. Är det någon som minns programmet Scare Tactics? Jag och E satt och diskuterade hur pass kul det kan vara att se folk som blir skrämda. Efter att en hel del scenarion hade gåtts igenom och jag dyrt och heligt lovat att kolla upp Room 401 från MTV kom jag så att tänka på detta tv-program. Jag hade för mig att de fick dra in programmet, men icke så tydligen, jag läste nyligen att tredje säsongen sänts i år. Men första säsongen visades 2003 så nåt uppehåll måste det ha varit. Hur som helst, jag har hittils inte sett en show som går in så fullständigt för att verkligen skrämma slag på sina deltagare, och här är det inte bara märkliga saker, deltagarna kastas istället in i en situation utspelad av skådisar med specialeffekter som tagna ur de bästa skräckfilmer. Jag minns att jag själv tyckte att de gick över gränsen någon gång, men klippet nedan går inte att hjälpa att det är hysteriskt roligt. Hur som helst, det är hysteriskt kul om man lägger sin empati åt sidan för några sekunder och kommer ihåg att killen faktiskt godkänt att det skall visas.



Jodå, tänk det lilla kräket som kommer och hälsar på när man ska sova? Vi avslutar med lite frommare underhållning, en av stå upp komikens större hjältar anser jag (och rätt många med mig) är Richard Pryor. Här är ett klipp från hans suveräna show "Live at the Sunset Strip" där han snackar lite om sina erfarenheter kring fängelse...



Det var väl allt den här gången. Uppdateringar fortsätter imorgon?

2 comments:

Anonymous said...

Herregud! Jag är nog lika sjuk som skaparna till serien...men råttmänniskan....tårarna bara sprutade på mig...den var helt galet rolig...men jag har inte hjärta att skicka ut den som en del av veckans "fredagskul". Folk kommer då att förstå my sick sick humor =)

DS said...

Ahahaha, ok då. Men då har du hittat en serie som du måste kolla in iaf:) Kollat "Salad Fingers" ännu?