Friday, October 31, 2008

Jag ser det snöar, jag ser det snöar!

Inget skogsarbete idag, varför jag tog en kortare sovmorgon. Istället blev det klart igår att jag åker ned till Stockholm idag, om ungefär en och en halv timma faktiskt. Därför var det med blandade känslor jag klev upp och såg snöfallet utanför fönstret. Jag ska nämligen inte åka kollektivt den här gången, utan köra bil, mammas bil för att vara exakt, hon skulle ändå ner och var vänlig nog att erbjuda mig skjuts. Jag erbjöd mig däremot att köra. Önskar nog att jag hade fixat kängorna redan, de behöver nämligen en tur till skomakaren innan de är riktigt användningsdugliga. Nåväl, blir en spännande färd iaf, hörde att det bara skulle bli sämre och sämre längre söderut. Med andra ord är jag knappast själv om att titta ut på vinterlandskap i Sverige idag. Nu är det dags för frukost, dusch och en snabb packning samt ett telefonsamtal till en person som kanske kanske kan ordna ett jobb åt mig. Vi hörs efter helgen! Peace!

No comments: