Tuesday, October 14, 2008

Trisslotter

Sedan någon illvillig psykopat kom på den där idén med "vinn 25000kr i månaden i 25 år!" så har jag varit lite småsåld på dem. I inledningen höll de även på att gå över styr. Idag har jag ett mer resonligt förhållningssätt till dem, men åker ofta dit på att köpa några ibland. Företrädelsevis när jag har dåligt med pengar, men det hänger väl ihop med medvetenheten om att man just har dåligt med inkomsterna och gärna tänker på hur härligt det vore att slippa bekymmra sig. Hur var det med de här lotterna då? Jo, jag hade köpt några för någon vecka sedan och inväntat ett bra tillfälle att skrapa dem, vann 75kr och skaffade idag 3st nya, skrapade dem och vann 50kr. Chansen finns fortfarande kvar! Men är givetvis försvinnande liten. Efter att ha läst sannolikhetslära så är det givetvis idioti att köpa nya lotter för den lilla vinst man fått. Är man däremot den som använder sig av sannolikhetsläran när det kommer till något så osannolikt som lotterivinster bör man nog å andra sidan skaffa en ny hobby.

Annars då? Tjaa, fortfarande inget jobb, utbildningen till skogshuggare går framåt, men även om jag trivs att arbeta i skogen och det är härligt att komma upp och ut på mornarna kan jag inte riktigt skaka av en känsla av att jag bara slösar med min tid. Jag hör inte hemma här längre, det är meningen att jag skall vara någon annan stans, och allt det här är bara fördrivande av tiden tills rätt möjlighet (läs: jobb) dyker upp. Har sökt några till tjänster idag och pratat med en av rekryterarna som uppmärksammade mig om en tjänst som verkade lovande, även om den kanske låg en bit in i framtiden.'

Läsandet då? Ja sade ju att Dummskallarnas Sammansvärjning skulle bli klar idag, det vette fåglarna om den blir, men jag har gjort stora framsteg så man vet aldrig. Dessutom är tv-programmet dirrekt ångestframkallande. Simma lungt!

No comments: