Thursday, October 30, 2008

Äntligen torsdag!

Vadå äntligen torsdag kan man fråga sig? Tjaa, för mig så innebär det helt enkelt att det går åtminstonde två bra tv-program ikväll (Criminal Minds och Fringe, även om CM mest är ett halvdant substitut för Bones, Dexter, senare episoder av NCIS eller Wire in the Blood, take your pick). Finns en annan bra grej, oftast får jag höra från någon av rekryteringsfirmorna som jag är aktiv via på torsdagar, det har blivit deras dag. Inget än så länge dock. Det blev bara en halv dag i skogen idag, det var visst andra ärenden som skulle fixas innan butiker och dylikt stänger. Lite småfrustrerande nästan. En av de stora fördelarna med att jobba i skogen (där det inte finns mobil täckning) är att man med gott samvete kan lämna mobilen hemma och koppla bort det faktum att den aldrig ringer för några timmar. Är jag hemma kan jag komma på mig själv att sitta och glo på den och liksom försöka få den att ringa med ren viljekraft. Uppenbarligen har jag en del kvar att lära på det området för jag har inte lyckats hittils.

Nu blir det att söka lite fler jobb idag, skall göra ett test för Siemens också. Sen får vi se, kanske läsa de där böckerna som jag nästan glömt bort snart, eller så plinka på gitarren en del. Kanske skulle försöka se mig omkring efter ett Halloween party. Jag är såld på Halloween prylen, tyvärr ska väl sägas. Men jag tycker bara det är så kul, under universitetstiden såg jag alltid fram emot dessa tider eftersom man där alltid kan hitta likasinnade som går in med liv och lust inför utklädnader, temafester med balla attrealjer osv. Nu när man blivit klar med den tiden och förmodas vara lite mer vuxen så blir jag bara påmind av hur barnslig i sinnet jag fortfarande är. Visst, det är kommersialiserat och amerikaniserat, men det skiter jag faktiskt i, jag tycker ändå det är kul, vill folk avfärda mig som infantil för det, så är det väl deras problem. En idé som hade kunnat vara kul att genomföra, vore att skaffa linser så ens ögon ser ut som Vin Diesels gör i filmen Chronicles of Riddick. Filmen i fråga (som är av högst tveksam kvalitet, men duger att döda två timmar med, och det är väl egentligen den enda rollprestationen som Mr Diesel faktiskt lyckats med...) gick ju på tv här om dagen, och jag kom att tänka på idén då. Efter lite letande på nätet fick jag veta att de faktiskt hade sålt sådana linser ett tag efter att filmen släpptes under namnet "shine job" (samma som operationen heter i filmen). Men idag verkar de omöjliga att få tag på, dessutom hade de sannolikt kostat uppemot $100 om jag tolkat det rätt, kanske en aning i överkant... Däremot hittade jag många andra rätt häftiga linser, fortfarande för dyrt, i alla fall för en som saknar inkomst, men något som är väl värt att komma ihåg för framiden tycker jag.

Just det, pengar ja... undrar just vad man skall anse sig ha råd med om det blir en halloweenfest och man känner för att bli lite yr i bollen? Det blir väl troligen nån billig öl antar jag.. märkligt att alla de kontakter man hade för sprit när man var yngre verkar ha gått upp i rök när åldern knackade på dörren. Det är väl egentligen till det bättre, det var minsan inte alltid det där slutade bra när det handlade om privat tillverkning, men ibland fick man ju tag i något riktigt högkvalitativt. Trist namn vi har på de där dryckerna förresten, tycker ni inte? Jag menar, "hembränt" eller "HB", hur sexigt låter det egentligen? I USA fick jag reda på att det ofta och gärna kallas "Moonshine", håll med om att det onekligen har en annan klang. Fick iofs höra av farsan att det på hans tid kunde kallas "Skogsstjärna". Att ett sådant uttryck fick försvinna! Men det är klart... att assosiera för mycket med skog kanske slår an fel strängar hos folk det också... Kommentera gärna om ni har egna förslag eller hört något som inte låter lika mycket som om det kom ur ett gammalt oljetråg. Nu ska jag försöka vara lite seriös några minuter. Ha det!

No comments: