Thursday, October 16, 2008

Imorgon Stockholm

Just det, imorgon så sätter jag mig återigen på bussen ner till huvudstaden för att hälsa på lite glada vänner. Det ska faktiskt bli vansinnigt skönt att komma hemifrån ett tag, även om jag inte har något egentligt att klaga på över tillvaron här förutom att jag inte har något jobb, så finns det något i mig som inte alls trivs med att bo hemma hos en förälder längre. Jag längtar efter mitt eget utrymme som är bara mitt och på mina villkor, åtminstonde tills jag efter ett gemensamt beslut kan ta steget och bli sambo med en framtida flickvän. Det blir jag, L, B och M som skall återförenas efter bra nog många år där vi inte setts samtidigt och vi har nog alla ganska stora förhoppningar. Själva händelsen är planerad till lördagen, vilket gör fredagen till planeringarnas dag. Söndagen hoppas jag kunna möta upp en annan god vän över en kaffe någonstans i stan, får se hur jag lyckas med det. Lekte även med tanken att stanna kvar till måndagen och kliva upp mitt i natten och gå och köa för biljettsläppet till Metallica, det vore en riktigt häftig upplevelse. Men efter överläggande med mig själv så kom jag fram till att det faktiskt inte är försvarbart att göra något sådant nu, lika lite som det är försvarbart att lägga 1000kr på en salsa-helg i Sundsvall i början på november. Suck, någon - jag mins inte vem - sa en gång att "pengar köper inte lycka, men herrejösses, nog underlättar det en hel del?!" och det är väl bara att instämma. Både konserten och danshelgen hade blivit upplevelser utöver det vanliga, men men... jag har ju den här helgen att se fram emot. Nå, nu måste jag nog gå och paniktvätta en omgång inför helgen kom jag just på, annars får jag slut på strumpor och... annat... Peace!

No comments: