Saturday, December 20, 2008

Jullov

Hur tänker han nu undrar ni? Grabben har trots allt inte börjat jobba än och så vågar han ha en rubrik om jullov? Jo, det är sant, jag har inte jullov i egentlig mening, bara någon slags fortsatt sysslolöshet fram till jag börjar jobbet i januari. Men den här bloggen kommer ta lite julledig. Det är helt enkelt för att jag kommer ha något begränsade möjligheter till uppdateringar. Hur mellandagarna ser ut har jag inte ens någon aning om. Nyckel till nya lägenheten får jag ut 29:e så då måste jag eller någon i kretse passera Gävle. Annars fick jag även nyligen reda på att far behöver hjälp i skogen, under förutsättning att det är skare, vilket minsann inte är helt enkelt att förutse. Jag vill verkligen hjälpa till, eftersom det är en ganska stor ekonomisk fråga (jobb som måste hinnas klart innan ett av skogsföretagen kommer dit med sina maskiner, och far tror inte han hinner på egen hand, vilket innebär förluster). Blir det ingen skare blir det däremot inget jobb heller (lång förklaring..). Så vad gör jag nu? Köper biljett hem till annandag jul? Då kommer jag ju inte hinna träffa alla mina vänner i stockholm som jag sett fram emot och lovat. Köper jag den där biljetten kan jag dessutom garantera att då blir det minsann töväder så det inte blir något jobb heller. Frustrerande.

Nåväl, imorgon kommer bror hit för att vi ska hjälpas åt och flytta åt mor, han har med sig syrrans hästbuss som rimligtvis tar allt som mor kan tänkas vilja flytta och lite till. Sedan bär det av mot Vaxholm på måndag och därefter får vi som sagt se när jag hamnar i Hälsingeskogarna igen. Nyår i Stockholm vore faktist rätt trevligt, fyverkerier som sagt... Jaja. God Jul på er alla så länge!! Drick mycket glögg, ät mycket julgröt och sjung många julvisor.

No comments: