Thursday, December 11, 2008

Ena benet i Gävle?

....nja, kanske inte riktigt, men foten är ut genom dörren i alla fall. Jag har tagit kontakt angående några lägenheter, och kom fram till att det verkar vara häpnadsväckande enkelt att hitta förstahandskontrakt i Gävle. Jag har inga som helst planer på att köpa något i den staden (än så länge, det är farligt att lova för mycket om framtiden) men det verkar finnas ganska gott om centrala och mysiga krypin. Jag ska och titta på en imorgon samt förhoppningsvis hämta upp lite anställningsbevis så jag får skriva på kontrakt, sedan på måndag ska jag titta på minst en till. Båda som är bestämda är treor... får jag dem kommer det i och för sig att eka i lägenheten i början, men då har jag något att bo in mig i och jag kan göra ett gästrum/arbetsrum vilket känns oerhört bra. Vi får se hur det blir, fler rapporter om det kommer till helgen.

Igår hände inget speciellt, jag kom naturligtvis aldrig ut i längdåkningsspåret igen, dumma jag. Inte har det blivit av idag heller. Min totalt ovana kropp påminde mig på ett smärtsamt sätt vad träningsverk kan innebära. Förnedringen är total eftersom jag dessutom brukar skryta över min utbildning som massageterapeut med jämna mellanrum, och är det något man lär sig som terapeut så är det vikten av stretching efter ansträngning. I min naivitet så tänkte jag att det säkert inte räknades när träningen aldrig blev fullföljd så att säga, det var ju knappt att det kunde kallas träning! Jo tjena sa mina chockade muskler och gick ut i allmän strejk. Helt på latsidan kunde jag givetvis inte ligga, sådant är far allergisk mot så jag fick hjälpa till att montera en cylinder på hans skogsvagn. Lite småkul, finns alltid en viss tillfredsställelse i att laga grejer. Idag har mest bestått av att byta däck på min bil som snart skall tas i bruk igen. Jag ställde på den igår och förrutom däckbytet skall den till verkstaden för att fixa nytt tändningslås samt besiktigas innan friheten är ett faktum. Så länge jag kan betala bensinen alltså...

Simma lugnt!

2 comments:

Anonymous said...

Halloooo vännen! Det är så jääädra roligt att det lsöte sig med jobb för dig! Och gävle är ju faktiskt bra närmare sthlm än H-vall...
Jag har ett gäng kollegor som bor i Gävle och som tipsade om områden man INTE ska bo i...Sätra var ett, och Öster ett annat. De har allihopa sagt att "Det är i stan han ska bo"
Träningsvärken till trots så hoppas jag att du mår strålande. KRAM

DS said...

Ja nu mår jag strålande! Läs nästa inlägg så fattar du varför också:) KRAM på dig med du!