Sunday, September 7, 2008

Inlägg nummer ett...

Ok, så rubriken kan lämna en del övrigt att önska, men oftast är det de där kärfulla korta uttrycken som är så frustrerande svåra att få till. Bara en sådan sak som att jag sköt upp att starta en blogg i flera veckor av den enkla anledningen att jag inte visste vad jag skulle kalla den.

Så någon kanske undrar vad den här bloggen kommer att handla om? Om jag ska vara uppriktig så har jag inte den blekaste aning, det får nog utveckla sig allt eftersom. Men eftersom jag är något lagd åt det dagdrömmande hållet blir det nog mycket funderingar och intryck från omgivningen. Utöver det kan det mesta hända. I dagarna kretsar tankarna tveklöst mest runt det faktum att jag inte har ett jobb ännu, men jag jobbar på att det skall lösa sig. I slutet på nästa vecka lägger jag de sista fingrarna vid min högskoleutbildning och lämnar studentlivet bakom mig. Hade känts mycket bättre om man visste vart det bar av, men det är väl halva grejen med de här brytpunkterna som tenderar att dyka upp i livet? Men på det stora hela känns det mest som att man går och väntar, något som jag tycker inträffar onödigt ofta. Självklart borde man då ta sig i kragen, slå sig för bröstet, häva ur sig något slagord och göra något åt saken, men ärligt talat, hur många av oss är egentligen så hurtiga? All heder till dem som är det, sådana personer behövs för inspiration och allt vad det är, men själv är jag då inte riktigt där än. Sedan ger trots allt väntan utrymme för mer drömmande, och det kan ju inte vara helt fel...

Ett något förvirrat första inlägg inser jag, men jag är trots allt bara nybörjare på det här, med lite tur blir det bättre med tiden.

No comments: