Monday, January 2, 2012

Välkommen 2012

De första dagarna av det nya året har kommit och gått alldeles fantastiskt anonymt mer än att det bjudits på fullkomligt förkastlig väderlek. Jag hoppas det inte är tecken på vad som ligger och lurar i de kommande 12 månaderna. Normalt sett så brukar jag älska nyårsafton alldeles oerhört. Jag känner lättnad över att jag kan lägga det tidigare året bakom mig och känna förhoppningar och tillförsikt inför framtiden, för ett nytt år har alltid betytt lite av en till chans för mig.

Av någon anledning så lyser den känslan totalt med sin frånvaro just nu, och jag hade inget dåligt nyårsfirande, tvärtom! Fick träffa både den person jag sett fram emot att fira nyår med och dessutom lära känna lite nya sköna människor som bonus! Men den där hoppingivande lättnaden i hjärtat som brukar få mig att ta några extra djupa andetag och tänka "det här ska bli det bästa året i mitt liv!", den blev visst kvar vid förra årsskiftet och jag saknar den. En nyårsafton som för övrigt slutade med att jag blev utslängd från krogen så det är mer än lovligt knäppt att 2012 inte kan kamma till sig... Jag har förstås lite teorier, men se då kommer vi in på saker som jag hade tänkt att den här bloggen ska hålla sig ifrån. Alltså låter vi bli.

Blogger har för övrigt lanserat ett nytt interface för oss användare och för första gången kan jag se lite statistik om hur många sidvisningar jag har per dag och vilka inlägg som visats mest för första gången. Nu är det garanterat betydligt färre som är medveten om att jag är igång och skriver igen, det är inte som att jag har skickat spam-mail precis, men de äldre inläggen har ändå ett procentuellt förkrossande övertag gentemot de yngre så att säga. Så om folk som faktiskt är inne och läser lite då och då skulle orka sig med så skulle jag tacksamt ta emot lite konstruktiv kritik. Den största skillnaden är ganska enorm har jag märkt, även om mitt språk kanske inte ändrats väsentligt så glimrar de äldre inläggen av en humoristisk ådra som jag måste ha glömt under någon blöt sten eller lämpligt valt icke konstruktivt jobbmöte.

Ja, en annan sak som såklart kan bidra är väl att saker inte sker i samma utsträckning längre? Vi ska även komma ihåg att när bloggen startades så var jag arbetslös och hade ett groteskt stimulansbehov och numer så är jag en jobbzombie som så många andra som väl inte känner att ytterligare stimulans är precis det jag behöver när jag kommer hem. Ja, förutom lite tv-spel eller någon inte allt för klurig tv-serie då.

No comments: