Tuesday, January 3, 2012

En ny bekantskap?

En flicka har börjat springa omkring i mina tankar. Ändå vet jag knappt hur hon ser ut. Hon tog kontakt för ganska länge sedan, bara för att försvinna igen utan ett spår. Hon är livfull och nyckfull, envis och inte så lite brysk när hon känner att det krävs. Hennes ålder är ett mysterium som jag ännu inte lyckats lösa och hennes hemlighetsfulla läggning har effektivt dolt alla försök till att kartlägga hennes bakgrund. Faktum är att varje gång jag försöker aktivt snoka reda på mer så försvinner hon ett tag. Sedan när man minst anar det så trillar det fram någon detalj. Som hennes namn, av sed som tidigare använts i denna blogg så kommer jag bara använda initialer, så framgent kallar jag henne FL. Det tog lång tid innan jag ens fick veta namnet, flera veckor om jag inte missminner mig. Snart måste jag göra något aktivt av det hela, men kanske är detta första steget? Jag har ingen aning om vart detta kan leda till, jag vet inte ens vart jag vill att det ska leda, men hon fascinerar mig, mer än de flesta har gjort på flera år. För mig är hon oerhört levande, men trots att jag ibland ser henne helt tydligt och klart så finns hon inte mer än som ett skrivet namn på ett papper vid min säng och som en idé i mina tankar. En idé som olikt så många andra idéer jag haft verkar leva ett eget litet liv och som aldrig riktigt vill lämna mig i fred eller ens för den delen ge mig tillräckligt att göra något av den. Kanske blir hon mer någon dag och kanske är detta första steget till att göra henne mer levande?

No comments: