Friday, June 12, 2009

...och dagarna bara ramlar på..

Ja, jag vet, jag hade hoppats på att skriva redan i början av veckan, men det blir aldrig som man tänkt sig, det antar jag ni vet vid det här laget. Veckan har har bestått av två enkla saker: jobb och träning. Har lyckats förpassa mig till gymmet tre gånger, tisdagen så tog jag på mig mina nyinköpta fotbollsskor, köpte en billig boll och cyklade iväg till närmsta planen som stod att finna. Några rusher, skott på mål och inlägg senare så hade jag kommit fram till ett gäng slutsatser. För det första så gör gym absolut nada för din lungkapacitet såvida du inte ägnar större delen av tiden åt löpbandet. Tio års feströkande och en total ovana för intervallträning gjorde att jag efter en ganska kort stund funderade på om jag hade fått tillbaka min gamla astma, för det var rent eländigt att försöka andas. Jag insåg även att de lårmuskler som är till största delen ansvarig för själva skott-tekniken bör väckas med största försiktighet, annars kommer skador att uppstå illa kvickt, jag var en mycket stel man när jag till slut drog mig hemmåt. Till sist så upptäckte jag (med någon slags resignerad tur-i-oturen känsla) att mina nya skor nog trots allt var ett nummer för stora. De satt inte riktigt så tight som jag kanske hade önskat. Fördelen var att jag givetvis precis där hade en fullt förklarlig ursäkt inför min förväntade fiasko när min fotbollspremiär var ett faktum.

Premiären dröjde till torsdag, och något fiasko blev det faktiskt inte, om jag ska vara helt ärlig gick den lite bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Men kondisen var fortfarande riktigt usel, även jämfört de övriga korplirarna på plats. Förhoppningsvis ska jag kunna ändra på det en aning under sommaren. Galet roligt var det iaf, det rådde en mycket vänskaplig stämning och jag kände aldrig att mina smalben var i någon större fara. Tydligen fick jag någon gång under träningen en stämpling eller så, då jag upptäckte imorse att det var fasligt svårt att få på sig skorna. Men det har nästan gått över nu. När jag cyklade hem från träningen med gräsfläckar på knäna och blöta fotbollsstrumpor korvade över fotknölarna slogs jag dessutom av en nostalgitripp av det häftigare slaget och kunde nöjt konstatera att skor, benskydd och strumpor inte skulle bli ett inköp förgäves.

Nu insåg jag just att jag glömt att skriva om vad som skedde förra helgen, men ärligt talat var inte det en hel massa. Jag var på ett fint dop, drack en och annan drink, hängde med lite kompisar, svor över en dålig match av sverige, hurrade över en annan match i tennis samt dansade järnet med galet snygga tjejkompisar på ett uteställe i stockholm fram till småtimmarna. Den här helgen händer inte massor, ska pyssla lite i lägenheten tror jag, klinka lite gitarr och kanske kanske åka på streetrace i Hofors... vi får se...

Simma lugnt!!

No comments: