Sunday, June 14, 2009

Det där stora L:et i pannan?

Få saker får en att känna sig så föraktfullt klantig som när man går ned till sin bokade tvättstuga och inser att det var igår som tvättiden var. Är man dessutom som jag längst in i garderoben och hämtar strumpor och underkläder och inser att ett besök på klädaffären just blev en oundviklig realitet så späs klantigheten på ytterligare några lager.

Egentligen borde det hela borga för att jag skulle kunna ge mig ut på den där cykelutflykten istället som jag hade planerat innan jag kom ihåg att jag hade den (felplanerade) tvättiden. Tyvärr har jag i min lathet fortfarande inga stänkskärmar till min cykel och regngudarna har stadigt vägrat släppa taget om Gävle sedan i fredags. Det enda som står på schemat är således att göra kroppkakor i eftermiddag, vilket jag egentligen borde börja förbereda lite redan nu, men jag ids bara inte. Lustigt hur jag måste ha någon slags planerad aktivitet för att få igång mig. Om jag inte har det ligger jag lätt kvar i soffan hela dagen och slänger bort den på tv-serier som även om de är intressanta knappast tillför något på det stora hela i tillvaron. Men har jag bara en grej som jag måste göra så ramlar genast en massa andra aktiviteter, såväl måsten som frivilliga, bara in och jag får hejdlöst med saker gjorda. Verkar som den här helgen kommer hamna i facket "i stort sett menlös". Enda trösten är att jag åtminstonde har gnetat in de första takterna till Stings "Shape of my heart" på gitarren och läst in de första kapitlen i Wicca - A guide for the solitary practitioner. Vafalls tänker ni nu, tror karln han är en trollkarl? Nja, men det ska inte stickas under stol med att jag under större delen av mitt liv lekt amatörfilosof, och Wicca traditionerna (finns en mängd) sitter onekligen på en hel hög med intressanta idéer som inte förtjänar att fnysas åt enkom tack vare ett namn som getts knasiga vibbar av diverse hollywoodproduktioner.

Jahapp, där flög jag iväg och försökte förklara mig, det ska man naturligtvis inte behöva, men så är jag lätt paranoid också. Ett av mina många fel och brister:) Så vad ska jag ägna söndagen åt? Tjaa, kanske flirta lite online och se om jag kan boka in en eller annan date under veckan, laga nämna maträtt och fixa matlådor och om jag får tummen ur så skulle det vara härligt att göra en lite mer omfattande städning av lägenheten än de vanliga snabba dammsugningarna. Vi får se... Det kan bli så att jag ägnar mig uteslutande åt tv-serier av slaget twin peaks, ncis och supernatural också. Lite mer gitarr blir det säkert också.

1 comment:

Ögonblink said...

Jag har aldrig ätit kroppkakor..är det gott?