Tuesday, April 28, 2009

PBL

Klockan e 06.00 på morgonen, snart ska jag iväg på min andra utbildning i stockholm, och vilken det är i ordningen totalt vette gröne, men nog har det hunnit bli några stycken. Tanken är alltså att jag ska sätta mig i i juridiken kring Plan- och Bygglagen. Jag hoppas verkligen det är bra föreläsare, juridik är ett ämne som jag bävar lite för. Det är självklart att ämnet är galet viktigt i mitt arbete, det är bara det att det kan vara så oerhört mördande tråkigt att sitta på en föreläsning och rapa lagparagrafer tills ögonen går i kors. Vi får se vad det blir av det. Jag har haft starka förhoppningar att jag ska kunna träffa min snygga vän A ikväll, men hon har inte hört av sig som lovat, vi får se vad kvällen bjuder. Klart är att jag inte gärna hänger på hotellrummet hela kvällen och eftermiddagen. Jag ska ifos bo rent galet centralt så det vore knäppt om jag skulle behöva göra just det.

En sträng har gått på min gitarr, samma vanliga d-sträng som alltid går. Någon gång skulle jag vilja sätta mig ned med en gitarrbyggare med lite tekniskt intresse och klura lite på det där. Fenomenet är ju knappast nytt, nämnda d-sträng är i 9 fall av 10 den sträng som helt plötsligt ger upp hoppet, och så länge gitarren har funnits har man alltid liksom accepterat det. Teknologen i mig känner det som ett fullständigt vettlöst resonerande, dylika mysterier och problem skapades för att lösas! Har iofs hör om en snubbe på Sandvik som utvecklat ett par nya stålsträngar (en grabb som jag kom fram till att jag var på språkresa till Österrike med för en oherrans massa år sedan, kvalificerar det mig till "jag mötte Lassie" klubben?) men jag är fortfarande en strikt nylonsträngar-kille och jag är oroad för att om man satte stålsträngar på min gamla skolgitarr så skulle den flyga i bitar. Visst, en ny stålsträngad gitarr ligger på önskelistan, men så gör även förra inläggets lista om sommaraktiviteter, liksom ganska stora planer på möblemang och annat smått och gott till lägenheten. En gitarr ligger alltså långt in i framtiden.

Gud så skönt att det är fyra dagars vecka för övrigt! Känns galet bra! Åsså har man det där lajbans med Big Comedy tour på fredagen och annat lajbans på lördagen. Måste bara komma ihåg att hämta ut biljetterna idag. Om det inte var för att jag så totalt saknar talang för det så hade jag älskat att försöka ge mig på en karriär som stå upp komiker, men min teatrala förmåga är inte god nog. Men jag älskar stå upp, även om kvalitén kan variera enormt. På denna tour är åtminstonde min svenska favorit Johan Glans med, och han brukar sällan underprestera. Nä, nu måste jag springa till tåget. Aces High!

1 comment:

Ögonblink said...

Vad dålig jag har varit på att läsa din blogg på senaste tiden. Har varit för mycket uppe i mig själv och mina sorger antar jag. Det ska det bli ändring på!

Synd att jag missade dig häromveckan, hade varit galet kul att ses. Fler tillfällen kommer hoppas jag verkligen!

Ikväll ska jag ta och läsa ikapp lite här på fenixdrömmar - kul att du är tebax!

jättekram vännen!