Saturday, April 25, 2009

Jag älskar Emma

Det tål att skriva om och om igen, vårsol och varma vindar gör underverk med humöret! Helgen som är igång verkar bli ganska lugn, även om det från min sida finns intresse av att hitta på både det ena och det andra så har de bekanta jag har i stan farit iväg på annat håll. Just typiskt. Jag kom nyligen in från en lite dryg timmes promenad i rask takt (om ingen kedjar ihop mina fötter så kan jag ha stora problem med att gå långsamt och bara flanera, något som enligt mina teorier hänger ihop med att jag är mer eller mindre uppvuxen på landet, där gick man ofta och gick man inte fort kom man liksom aldrig fram heller...). Nu är jag varm vill jag lova, och det känns helt ok att min balkong inte får sol förrän om några timmar. Den brukar snedda in där strax efter fem. En kollega tyckte det var sen, men va tusan, fem dar i veckan är jag ändå inte hemma före det så det tycker jag känns helt ok. I torsdags så var jag iväg och köpte nya möbler till balkongen och firade med att ta en sillmiddag i kvällssolen.

Emma som jag så uttryckte min kärlek för i rubriken är alltså mitt nya café set. Nästa plan är att skaffa trall till golvet. Först hade jag tänkt en slags grå mönstrad matta i ett hårt plastmaterial, men nu tycker jag att trall skulle bara bli så mycket snyggare. Tur jag inte köpte allt på ett bräde!

Återstår nu bara att se hur den här dagen skall avslutas. Det står öl i kylen och blir svalare as we speak, men som sagt ingen god vän i närheten att avnjuta den med heller. Klockan är inte ens ett heller så det känns lite tidigt... Kanske får gå ned på affären och inhandla ingredienser för den tänkta pastasalladen som får bli eftermiddagens vårinspirerade meny. Jag vet inte hur ni gör er, men enligt mig så är soltorkade tomater och någon form av fetaost ett måste i sådana. Skål!

No comments: